13 lis 2014

Kulki z daktyli - zdrowa słodycz w 5 minut.

Dzisiaj przepis na zdrową słodycz bez cukru, glutenu i masy roboty do wykonania. Idealny nawet dla najbardziej zabieganych.

Kulki daktylowe, które można dowolnie kreować dodając lub eliminując poszczególne składniki. Bazą są daktyle i te muszą zostać. W pozostałych dodatkach panuje pełna dowolność.

Składniki:

400g daktyli
0,5 szklanki ziaren słonecznika
0,5 szklanki dowolnych orzechów( u mnie włoskie)
1 łyżka  siemienia lnianego (opcjonalnie)
2 łyżki gorzkiego kakao( opcjonalnie)
wiórki kokosowe


Wykonanie

1. Daktyle moczymy, aż staną się miękkie, chyba, że macie dobry i mocny robot kuchenny, który poradzi sobie z twardszymi daktylami blendowanymi z odrobiną wody. Ja moczyłam około 40minut. 

2. Ziarna słonecznika i orzechy prażymy na patelni do uzyskania złotego koloru. 

3. Daktyle, słonecznik, orzechy, kakao i siemię lniane miksujemy na gładką masę. Z gotowej masy formujemy kulki i obtaczamy w wiórkach kokosowych. Gotowe.

4. Przed podaniem można schłodzić w lodówce, aby były bardziej zwarte.

Smacznego!

33 komentarze:

  1. Milady. Jakbys kiedys trafila na daktyle na wage - kupuj!!! Ja na nie mowie swieze, bo sa tak miekkie i rozplywaja sie w ustach. Polecam rowniez jako dodatek do wszelkich salat (te "zwykle" suszone tez), my bez tego nie mozemy ;)
    A Ty mysl o bajce :P

    OdpowiedzUsuń
  2. oho....!!! coś dla mnie..:) Jadę za 2 tygodnie do Marrakeszu to sobie przywiozę daktyli..;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko! Idealne dla mnie! Mam wszystko w szafce, lece robic! dzieki!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszne są. Jakiś czas temu trafiłam na podobny przepis i od tej pory te kuleczki to jedne z moich ulubionych deserów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobione, zjedzone :) Tnz nie wszystkie oczywiscie :) Jak dla mnie bez kako ani rusz, dalam nawet wiecej niz w twoim przepisie, bo inaczej za slodkie :) ale przepis super! Na pewno bedzie goscil u nas czesto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się uwinęłaś! Ciesze się, że smakowały. Mam nadzieję, że dam radę wrzucać więcej takich przepisów.

      Usuń
  6. robiłam kiedyś, ale bez daktyli, fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię daktyle. Spróbuję zatem przepisu proponowanego przez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ojejku jak one pieknie wygladaja, az sobie wyobrazam jak smakuja!

    OdpowiedzUsuń
  9. świetnie wyglądają i tak muszą smakować ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy przepis, mnie tylko zastanawia, jak to się wszystko trzyma w kulce, kiedy w przepisie są tylko suche składniki, bez żadnego tłuszczu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daktyle sa bardzo klejace i to one trzymają wszystko razem.

      Usuń
  11. Zrobiłam je kiedyś na Święta. Nikomu nie podpasowały. Ale tym lepiej dla mnie, mogłam zjeść wszystkie. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo, kupuję ten przepis! Przyda się na sylwestra :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie słodycze!!! Wyglądają te kuleczki na bardzo pyszne!!!
    miłego weekendu kochana

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny przepis, nie wiem czy nie widziałam podobnych ostatnio w TV w programie 'Ugotowani' ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają smakowicie, składniki bardzo przyjemne, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaki fajny pomysł! Podoba mi się, wypróbuję :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają bardzo apetycznie!
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow, jaka pozytywna zmiana bloga, jest jakby przejrzyściej:)
    Przepis, na pewno wypróbuję
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojejku, co za pyszności! Kocham daktyle i zdrowe słodycze, więc wniosek jest prosty: niebawem muszę pokusić się o zrobienie takich kuleczek :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nic, nigdy nie robiłam z daktli. Pora to zmienić! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakoś daktyle do mnie nie przemawiały nigdy - za słodkie i za miękkie. W takiej postaci może się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Rewelacyjny przepis. Tylko ja muszę ostrożnie z łakociami...

    OdpowiedzUsuń
  23. Ile (mniej więcej) kulek wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
  24. Super sama próbowałam tego przepisu wielki plus dla autora/ki tego wpisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię podobne... Szklanke luskanego słonecznika miksuję na drobno, dodaje kakao oraz ciut cynamonu mieszam , łyżkę miodu lub syropu klonowego. Wymieszać dokładnie i formować kulki mokrą dłonią , można obtoczyć w sezamie czy innych ziarnach.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...