13 lis 2014

Kulki z daktyli - zdrowa słodycz w 5 minut.

Dzisiaj przepis na zdrową słodycz bez cukru, glutenu i masy roboty do wykonania. Idealny nawet dla najbardziej zabieganych.

Kulki daktylowe, które można dowolnie kreować dodając lub eliminując poszczególne składniki. Bazą są daktyle i te muszą zostać. W pozostałych dodatkach panuje pełna dowolność.

Składniki:

400g daktyli
0,5 szklanki ziaren słonecznika
0,5 szklanki dowolnych orzechów( u mnie włoskie)
1 łyżka  siemienia lnianego (opcjonalnie)
2 łyżki gorzkiego kakao( opcjonalnie)
wiórki kokosowe


Wykonanie

1. Daktyle moczymy, aż staną się miękkie, chyba, że macie dobry i mocny robot kuchenny, który poradzi sobie z twardszymi daktylami blendowanymi z odrobiną wody. Ja moczyłam około 40minut. 

2. Ziarna słonecznika i orzechy prażymy na patelni do uzyskania złotego koloru. 

3. Daktyle, słonecznik, orzechy, kakao i siemię lniane miksujemy na gładką masę. Z gotowej masy formujemy kulki i obtaczamy w wiórkach kokosowych. Gotowe.

4. Przed podaniem można schłodzić w lodówce, aby były bardziej zwarte.

Smacznego!

33 komentarze:

  1. Milady. Jakbys kiedys trafila na daktyle na wage - kupuj!!! Ja na nie mowie swieze, bo sa tak miekkie i rozplywaja sie w ustach. Polecam rowniez jako dodatek do wszelkich salat (te "zwykle" suszone tez), my bez tego nie mozemy ;)
    A Ty mysl o bajce :P

    OdpowiedzUsuń
  2. oho....!!! coś dla mnie..:) Jadę za 2 tygodnie do Marrakeszu to sobie przywiozę daktyli..;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko! Idealne dla mnie! Mam wszystko w szafce, lece robic! dzieki!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszne są. Jakiś czas temu trafiłam na podobny przepis i od tej pory te kuleczki to jedne z moich ulubionych deserów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobione, zjedzone :) Tnz nie wszystkie oczywiscie :) Jak dla mnie bez kako ani rusz, dalam nawet wiecej niz w twoim przepisie, bo inaczej za slodkie :) ale przepis super! Na pewno bedzie goscil u nas czesto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się uwinęłaś! Ciesze się, że smakowały. Mam nadzieję, że dam radę wrzucać więcej takich przepisów.

      Usuń
  6. robiłam kiedyś, ale bez daktyli, fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię daktyle. Spróbuję zatem przepisu proponowanego przez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ojejku jak one pieknie wygladaja, az sobie wyobrazam jak smakuja!

    OdpowiedzUsuń
  9. świetnie wyglądają i tak muszą smakować ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy przepis, mnie tylko zastanawia, jak to się wszystko trzyma w kulce, kiedy w przepisie są tylko suche składniki, bez żadnego tłuszczu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daktyle sa bardzo klejace i to one trzymają wszystko razem.

      Usuń
  11. Zrobiłam je kiedyś na Święta. Nikomu nie podpasowały. Ale tym lepiej dla mnie, mogłam zjeść wszystkie. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo, kupuję ten przepis! Przyda się na sylwestra :)

    OdpowiedzUsuń
  13. kolorowetesknotki zmieniły adres na:
    http://ustasinki.blogspot.com/
    pozwalam sobie Ci go przekazać, ponieważ obserwujesz/obserwowałaś mój blog.
    adres ten należy zaktualizować na liście blogów czytanych.
    pozdrawiam
    stasinka

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie słodycze!!! Wyglądają te kuleczki na bardzo pyszne!!!
    miłego weekendu kochana

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny przepis, nie wiem czy nie widziałam podobnych ostatnio w TV w programie 'Ugotowani' ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają smakowicie, składniki bardzo przyjemne, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaki fajny pomysł! Podoba mi się, wypróbuję :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają bardzo apetycznie!
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow, jaka pozytywna zmiana bloga, jest jakby przejrzyściej:)
    Przepis, na pewno wypróbuję
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Ojejku, co za pyszności! Kocham daktyle i zdrowe słodycze, więc wniosek jest prosty: niebawem muszę pokusić się o zrobienie takich kuleczek :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nic, nigdy nie robiłam z daktli. Pora to zmienić! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jakoś daktyle do mnie nie przemawiały nigdy - za słodkie i za miękkie. W takiej postaci może się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Rewelacyjny przepis. Tylko ja muszę ostrożnie z łakociami...

    OdpowiedzUsuń
  24. Ile (mniej więcej) kulek wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
  25. Super sama próbowałam tego przepisu wielki plus dla autora/ki tego wpisu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...