10 wrz 2016

Bezglutenowe kotleciki z cukinii z mascarpone.

Bezglutenowe kotleciki z cukinii z mascarpone.
Nie samymi podróżami człowiek żyje, chociaż biorąc pod uwagę ostatnie miesiące mogłabym stwierdzić, że wręcz przeciwnie. Jadam tylko po to, aby mieć siłę dotrzeć w kolejne miejsca. Lato to czas zarezerwowany na wyjazdy i chociaż zbliża się jesień i wszystko wskazuje na to, że nie zwolnię tempa to ta pora roku zawsze sprawia, że jakoś bardziej mi po drodze do kuchni. Sezon na cukinię wciąż w pełnej krasie, więc to musiało skończyć się kotletami. Danie znane i lubiane, a jednak mnie przypadło do gustu dopiero w tym składzie i z takimi dodatkami. Szybkie, proste i przyjemne w wykonaniu, do modyfikowania we własnym zakresie. Lekkostrawne zarówno dla żołądka, jak i budżetu domowego. Zatem dość gadania - jedzmy.



Składniki:
2 średniej wielkości cukinie
2 jajka
4-5 łyżek mąki gryczanej
1 łyżka siemienia lnianego mielonego
2 łyżki otrębów z amarantusa lub innych
Świeży koperek, pietruszka
2-3 ząbki czosnku
2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
Sól, pieprz, kolendra,

SOS:
1 opakowanie serka mascarpone
Jogurt naturalny
Sól, pieprz, koperek
Skórka z cytryny(opcjonalnie)

Łosoś wędzony( wersja na bogato;)

Wykonanie:

Cukinię ścieramy na średniej wielkości oczkach i odstawiamy na około 30 minut. Odsączamy. Łączymy z resztą składników. Z masy formujemy kotleciki i smażymy z obu stron, aż się zarumienią. 

Mascarpone mieszamy z jogurtem i przyprawiamy do smaku. Nakładamy na kotleciki. Posypujemy koperkiem. Można na wierzch dodać starta skórkę z cytryny.

W wersji z łososiem najpierw na kotlety nakładamy plastry łososia, a następnie dekorujemy mascarpone i skórką z cytryny.
Bezglutenowe kotleciki z cukinii z mascarpone.
Bezglutenowe kotleciki z cukinii z mascarpone.
Bezglutenowe kotleciki z cukinii z mascarpone.
Bezglutenowe kotleciki z cukinii z mascarpone.

Smacznego.

17 komentarzy:

  1. Robiłam ze zwykłą mąką. Muszę teraz zrobić Twoją wersję. Cukinii nigdy dość, a takie kotleciki są naprawdę bardzo smaczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja właśnie zastanawiałam się, co smacznego można zrobić z cukinii. Teraz już wiem. Na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może nie takie same ale czesto goszczą na naszym stole 😀

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają smakowicie :) Z mąką gryczaną, siemieniem i otębami jeszcze nie próbowałam. Ładne zdjęcia ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam w planach zrobić takie z kabaczka <3 uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają bardzo smacznie i coś mi się wydaje, że tak samo smakują!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis, akurat mam cukinie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze mówiąc to zrobiłam się głodna ;)))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie kotleciki z cukinii. Miałam jeszcze okazję jeść takie w połączeniu z kurczakiem, też bardzo dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Idealne dla mnie. Uwielbiam cukinię pod każdą postacią:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze wyglądają te kotleciki i do tego można je zabrać ze sobą w drogę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiamy te kotleciki. Nie dość, że banalne do zrobienia to jeszcze przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawy wpis! postaram się wchodzić tutaj częściej

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy i interesujący wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wiele tutaj ciekawych wpisów! polecam

    OdpowiedzUsuń
  16. ostatnio natknęłam się na pewną stronę internetową zaciekawiła mnie i znalazłam na niej nasiona kukurydzy, kupiłam ją i czekam teraz aż przyjdzie żeby ją zasadzić, trzymajcie kciuki! Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...